Annuleren, retour en garantie

Ga direct naar:

Annuleren of wijzigen van een bestelling

Als de bestelling nog niet is verwerkt, is het in de meeste gevallen mogelijk om de bestelling te annuleren of wijzigen. In dit geval wordt uw betaling volledig teruggestort op uw rekening, of kunt u de bestelling nog wijzigen naar een ander product. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk de klantenservice contacteert met uw vraag. Sommige producten kunnen niet geannuleerd worden, bijvoorbeeld als een product speciaal voor u is samengesteld.

Als de bestelling het magazijn al verlaten heeft, is het helaas niet meer mogelijk om te annuleren of wijzigen. Als het pakket al bezorgd is, kunt u in de meeste gevallen uw bestelling retour zenden.

Ruilen en Retour

Mocht u als consument af willen zien van uw aankoop, dan kan dat in de meeste gevallen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Hiervoor kunt u de retourprocedure volgen.

Wat te doen in de volgende situaties:

U heeft een verkeerd artikel besteld of u wilt een product omruilen.
Dit kan natuurlijk gebeuren, u kunt de retourprocedure volgen. Als u een product wil omruilen, kunt u ook de retourprocedure gebruiken voor het product dat u terug wil sturen, u kunt het gewenste product via de webwinkel bestellen.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of de zending is niet compleet.
U kunt dit melden bij onze klantenservice. Wij zorgen ervoor dat onze fout zo spoedig mogelijk hersteld wordt.

Het magneetventiel werkt niet naar behoren.
Vaak blijkt dit gemakkelijk te verhelpen te zijn. Bekijk eerst deze mogelijke oplossingen, als dit niet helpt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen u zo snel en goed mogelijk helpen.

U heeft een defect artikel ontvangen.
Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

Retourprocedure

Als u een product wilt retourneren, kunt u de volgende stappen nemen:

  1. Uiterlijk 14 dagen nadat u uw bestelling ontvangen heeft, vraagt u een RET-nummer aan.
  2. Hiervoor vult u het retourformulier volledig in. Sla het bestand op en stuur het formulier via e-mail of per briefpost naar ons contactadres.
  3. Nadat u van onze klantenservice een RET-nummer gekregen heeft, dient u de producten zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen te versturen.
  4. Producten dienen ongebruikt, onbeschadigd, in originele verpakking, en met eventueel bijgeleverde documentie verzonden te worden. Vet of olievlekken op documentatie of verpakking worden als beschadiging gezien.
  5. Indien een verpakking of product toch beschadigd is, kan Magneetventielshop.nl er voor kiezen het product niet of deels te vergoeden.
  6. Plak geen stickers of tape op de originele verpakking of schrijf geen teksten op de productverpakking.
  7. Om beschadigigen tijdens het transport te voorkomen, dient u de retourartikelen in een omdoos te verpakken.
  8. Op de retourzending dient een kopie van het ingevulde retourformulier bijgevoegd te zijn met duidelijk het RET-nummer vermeld.
  9. Frankeer de retourzending voldoende. Ligt de fout bij ons? Meld dit bij onze klantenservice, zij zorgen ervoor dat u gratis kunt verzenden.
  10. Het risico voor de retourzending ligt volledig bij de consument. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
  11. Een terugstorting wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen verwerkt. Als de producten in goede staat door ons worden ontvangen, crediteren wij de aanschafprijs van de geretourneerde artikelen.

 

Download hier het retourformulier.

Voor het digitaal invullen van het retourformulier heeft u een recente versie van Adobe Reader nodig. Download hier gratis de laatste versie. U kunt natuurlijk ook het formulier printen, invullen en per briefpost verzenden.

 

Uitgesloten van retour sturen zijn:

  • Producten die in gebruik genomen zijn of beschadigd zijn.
  • Artikelen waarbij de originele verpakking en eventuele documentatie niet meer aanwezig of beschadigd of vuil is.
  • Artikelen die niet via de webwinkel zijn gekocht.
  • Producten die speciaal voor een klant zijn samengesteld of waarbij aangegeven is dat het retour sturen niet mogelijk is.

 

We behouden het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer één van de voorwaarden overtreden is, zoals wanneer de genoemde periode's in de retourprocedure overschreden zijn, of wanneer de producten of de verpakking van het product beschadigd zijn.

Garantie

Het is erg vervelend als een product niet goed functioneert. De meeste technische problemen zijn vaak gemakkelijk op te lossen. Volg daarom altijd de productdocumentatie of raadpleeg de Veelgestelde Vragen. Mocht een product defect zijn, dient u dit zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice voor een probleemoplossing. Wij zullen altijd een oplossing voorstellen.

Op alle producten die wij via onze website verkopen, bieden wij standaard 12 maanden garantie op fabricagefouten. Slijtage van onderdelen door gebruik, of verkeerd gebruik van producten vallen niet onder de garantie. Voor een gedetailleerde beschrijving kunt u de Algemene Voorwaarden bekijken.